Martas Kimontes Zelta padomi veselīgai dienai!

elpot1

Austrumos ir uzskats, ka daudz vieglāk ir uzturēt veselību profilaksē, nevis ārstēt jau esošo slimību. Tādēļ, sākot jau no bērnības, tiek mācīti šie 16 vienkāršie veselības profilakses noteikumi, balstoties uz cigun metodēm. Šie noteikumi tika praktizēti tālajā Ming dinastijas laikā.
Citāts no tā laika traktāta: “..Vajag biežāk ķemmēt matus, berzēt seju, vingrināt acis, klapēt ausis, klabināt ar zobiem, laizīt aukslējas, norīt siekalas, kārtīgi izelpot, masēt vēderu, saspiest ānusu, kustināt ekstremitātes, berzēt pēdas, berzēt ādu, turēt muguru siltumā, piesegt krūtis, ievērot klusumu, kad nokārtojies.. ”

16 VESELĪBAS NOTEIKUMI:

1. Biežāk ķemmējiet matus. Salieciet savus pirksus un izmantojiet tos kā ķemmi. Ķemmējiet no pieres uz pakausi. Veiciet kādas 100 kustības. Kustībām jābūt mīkstām un lēnām. Šis vingrinājums masē un stimulē galvas aktīvos punktus, noņem sāpes, uzlabo redzi, pazemina asinsspiedienu. Rezultāts būs labāks, ja to pildīs no rītiem.

2. Biežāk berzējiet seju. Sarīvējiet savas plaukstas,lai tās kļūst siltas. Pielieciet tās pie sejas, lai vidējie pirksti skarās pie deguna malām. Un sākot ar tām, maigi berzējiet sejas ādu, virzoties augšā pie pieres. Pēc tam virzieties uz sāniem pie vaigiem. Izpildiet 30 kustības, vēlams no rītiem. Šis vingrinājums atsvaidzina galvu, pazemina asinspiedienu, palīdz pret grumbām un iesnu gadījumā.

3. Biežāk vingriniet acis. Šajā vingrinājumā ir lēnām jārotē ar acīm no kreisās uz labo 14x un pēc tam no labās uz kreiso 14x. Pēc vingrinājuma aiztaisiet acis un pēc tam strauji atveriet. Tas uzlabo redzi.

4. Biežāk klapējiet ausis. Uzlieciet plaukstas uz ausīm (pirkstu virziens uz pakausi), ar trim vidējiem pirkstiem 12x maigi pasitiet pa pakausi. Pēc tam uzlieciet rādītājpirkstus uz vidējiem pirkstiem un ar slīdošu kustību paklapējiet 12x tā lai skaidri dzirdētu klikšķi. Dariet šo vingrinājumu no rīta pēc pamošanās vai kad jūtiet nogurumu. Palīdz pie trokšņiem ausīs, galvas reiboņiem un ausu saslimšanām.

5. Biežāk klabināt zobus. Maigi atveriet muti un viegli paklabiniet ar augšējiem un apakšējiem zobiem. Dariet to 24x ar dzerokļiem, tad 24x ar priekšējiem zobiem. Tas palīdz uzlabot zobu stāvokli.

6. Biežāk laiziet augslējas. Paceliet mēli pie augslējām, ar mēles galiņu laiziet augslējas, lai Iņ un Jan satiktos. Kad to darat, vērsiet uzmanību zem mēles un sajūtiet, ka izdalās siekalas.

7. Biežāk norijiet siekalas. Kad jūs veicat iepriekšējo norādījumu, izdalās liels siekalu daudzums. Tradicionālajā ķīniešu medicīnā siekalām piešķir īpašu nozīmi, to sauc par ”zelta fluīdu”, cilvēka ķermeņa dārgumu. Lēnām norijiet siekalas, la tās mitrinātu iekšējos orgānus, ekstremitātes, matus, palīdzētu vielmaiņai, uzlabotu zarnu trakta darbību. Kad mute būs pilna ar siekalām, uzpūtiet vaigus, skaliniet muti ar siekalām 36x un tad lēnām norijiet tās, domās virziet tās uz centru zem nabas.

8. Biežāk izelpojiet sastāvējušos gaisu. No sākuma ieelpojiet un aizturiet gaisu, izplešot krūtis un vēderu. Kad sajutīsiet, ka gan krūtis gan vēders ir piepildīts ar gaisu, nedaudz paceliet galvu un lēnām atveriet muti un izelpojiet visu gaisu. Atkārtojiet 5-7x. Šis vinginājums palīdz izdzīt sastāvējušo gaisu no ķermeņa, atbrīvot krūškurvi, palīdz astmas gadījumā.

9. Biežāk masējiet vēderu. No sākuma saberziet plaukstas vienu pret otru, lai sasildītu tās. Tad uzlieciet uz nabas, vīrieši – kreiso plaukstu uz labās, sievietes – labo plaukstu uz kreisās. Kustiniet ap nabu pulksteņrādītāja virzienā 36x, pamazām palielinot rādiusu, pēc tam pret pulksteņrādītāja virzienā 36x samazinot rādiusu. Tas palīdz zarnu trakta peristaltikai, padara elpošanu vienmērīgu, novērš ēdiena stagnāciju, uzlabo vielmaiņu.

10. Biežāk saspiediet ānusu. No sākuma dziļi ieelpojiet, tad ar spēku saspiediet ānusu un pavelciet to uz augšu ar visu starpeni. Aizturiet uz kādu brīdi, tad atslābiniet un lēnām izpūtiet gaisu. Atkārtojiet 5-7x. Tas palīdz pacelt Jan Ci (enerģija), novērš hemoroīdus, taisnās zarnas izkrišanu.

11. Biežāk kustiniet ekstremitātes. Savienojiet kopā plaukstas, tad apļojiet ar ķermeņa augšdaļu no kreisās uz labo pusi 24x, tad no labās uz kreiso pusi 24x. Pēc tam apsēžaties uz krēsla, paceliet kreiso kāju un lēnām iztaisnojiet to, pirksti vērsti uz augšu. Kad kāja gandrīz būs iztaisnota, pasperiet ar to, ar pēdu gan augšā gan apakšā ar vidēju spēku. To pašu izdarīt ar labo kāju. Atkārtojiet vingrinājumu 5x. Tas izstiepj locītavas, novērš blokus meridiānos, stiprina kājas.

12. Biežāk berzējiet pēdas. Pirms gulētiešanas, vēlams pirms tam izmērcējot kājas siltajā ūdenī. Saberziet plaukstas vienu pret otru, lai uzsildītu tās. Tad spiediet uz pēdas centrālā punkta (kur sākas pēdu velve – Juņ Cuaņ punkts). Apļojiet 50-100x. Tas palīdz nostiprināt nieres, sasildīt pēdas, uzlabot nieru un sirds mijiedarbību, nomierināt aknu un uzlabot redzi.

13. Biežāk berzējiet ādu. Ar glaudošajām kustībām rīvējiet visa ķermeņa ādu. No sākuma plaukstas, lai tās kļūtu siltas, tad sāciet ar galvas pašu augstāko punktu (Bai Huei punkts), tad pārejiet uz seju, tad uz kreiso un labo plecu un roku, krūtis, vēderu, ribas no abām pusēm, jostas vietu no abām pusēm, tad kreiso un labo kāju. Tas veicina vienmērīgu apasiņošanu un dzīvības enerģijas kustību, padara ādu gludu.

14. un 15. Vienmēr turiet jostas vietu siltumā un krūtis piesegtas. Tas ir saistīts ar to, ka cilvēka ķermenī ir 2 pamata meridiāni (enerģētiskie kanāli) – Du, tas iet tieši mugurai pa vidu un atbild par Jan meridiāniem un meridiāns Žeņ – tas iet tieši pa vidu krūtīm un vēderam un atbild par Iņ meridiāniem. Tāpēc piesegt šīs 2 vietas ir īpaši svarīgi!

16. Vienmēr klusējiet nokārtojoties. Skatiens vērsts uz augšu un mute cieši ciet, tas neļaus iziet no organisma svarīgajām dzīves substancēm (enerģijām).

Pildot šos vingrinājumus esiet līdzsvaroti, saglabājiet klusumu un mieru. Kustībām ir jābūt nesteidzīgām, elpai – dabiskai. Sekojiet šiem ieteikumiem ikdienā un baudiet veselību!

Vislabāk par savu veselību varam parūpēties vienīgi paši!!

Sirsnīgs paldies par šo rakstu, Marta Kimonte!

Advertisements