Ieradums būt laimīgam

heart-1192662_1920

Laime nav gala punkts, laime ir ieradums.

Tas ir tas, ko mēs darām, lai viss pārējais dzīvē būtu brīnumains.
Un, kā tikko mēs paveiksim šo iekšējo pāreju, mēs varēsim paskatīties uz savām ikdienas vilšanām perspektīvā.

Mūsu smadzenes pēc noklusējuma domā negatīvi, taču labā ziņa ir tā, ka ikviens no mums var iemācīt tām atrasties laimes stāvoklī.

Mēs arvien labāk saprotam, kā funkcionē smadzenes un tas dod mums vēl lielāku spēku, lai varētu to mainīt daudzējādā ziņā,un to apstiprina neiropatologs un rakstnieks Riks Hansons:

“Visas mentālās darbības – uzskati, skaņas, domas, emocijas, apzinātie un neapzinātie procesi ir neironu impulsu rezultāts. Intensīva, ilgstoša vai atkārtota neironu aktivitāte ir pamats tālākajai jauno neironu izaugsmei. Jo vairāk mēs domājam un jūtam noteiktā veidā, jo lielāka varbūtība, ka tieši tā mēs domāsim un jutīsimies arī nākotnē.”

Tu vari izdarīt tā, ka tavas smadzenes dzīvē redz tikai labo, tu sāksi ievērot jaunas iespējas, izjust enerģijas pieplūdumu un būt veiksmīgs jau daudz augstākā līmenī.

Hārvardas pētnieks, psihologs un grāmatu autors Šons Akors apgalvo: “Kad tu savas smadzenes noskaņo uz pozitīvā viļņa, tu patiešām labāk strādā un jūties daudz labāk un esi daudz laimīgāks.”

Apgūt MĒRENĪBAS MĀKSLU

LAGOM ir iemesls, kāpēc Zviedrija ir viena no laimīgākajām valstīm pasaulē ar savu veselīgo līdzsvaru starp personīgo dzīvi, darbu un augstiem standartiem.

LAGOM ir Zviedrijas kultūras neatņemama sastavdaļa. Šis termins zviedru valodā nozīmē: “Ne parāk daudz. Ne pārāk maz. Adekvāti. Tieši tik, cik vajag.”

Tas ir pretstats materiālismam un patērētāju kultūrai.

“Esi mērens, lai izbaudītu dzīves prieku un pārpilnību” – tā teica Epikūrs.

Droši vien tu pats jau praktizē LAGOM daudzos savas dzīves aspektos.
Zviedriem LAGOM ir dzīvesveids un saprāta ieradums.

Patiesībā, lai izjustu apmierinātību un labsajūtu ir svarīga pārliecība.

Tas nozīmē – tev ir tikai tas, kas tev ir vajadzīgs.

Mūsdienu nemierīgajā pasaulē, kur pieejams ir it viss un jebkurā laikā, LAGOM ir vienkāršs un sabalansēts veids, kā dzīvot un strādāt neko nepalaižot garām.

Šefpavāre un rakstniece Brontē Aurella saka: “LAGOM ir ļoti svarīgs skandināvu psihei”.
Intervijā avīzei The Telegraph viņa paziņoja: “It visā, ko mēs darām Skandināvijā, ir līdzsvars un mērenība – sākot no mūsu darba dienas un beidzot ar to, cik tortes gabaliņus mēs apēdam vienā piegājienā. Cik piena mēs lejam kafijā un cik lielu porciju apēdam pusdienās.”

LAGOM ir jauns minimālisms tiem, kam ir vēlēšanās apmierināties ar mazāku daudzumu materiālo vērtību un baudīt pilnvērtīgāku dzīvi.

Taču tajā pat laikā LAGOM iziet tālu ārpus minimālisma robežām, un ir spējīgs iemācīt mums daudz vērtīga par to, kā dzīvot laimīgu dzīvi.

Nikijs Brantmarks, grāmatas: “Kas ir LAGOM. Zviedru laimīgas dzīves receptes.” autors apgalvo: “Laikmetā, kad mēs dzīvojam pārāk intensīvu dzīvi, un atrodamies “uz sakariem” 24 stundas diennaktī, man šķiet, mums ir jāmācas no zviedriem, kā palēnināt savu dzīves tempu un atļaut sev pilnvērtīgi atpūsties. Tā var būt atpūta ar kolēģiem, draugiem vai ģimeni. Tas var būt pilnvērtīgs pusdienas laiks un sagatavošanās otrajai dienas daļāi. Brīvdienās var doties mežā, uz pludmali vai vietējo parku, nodarboties ar kulināriju, lasīšanu vai rokdarbiem.”

Šādam dzīves stilam ir ļoti daudz priekšrocību visdažādākajās dzīves sfērās.

Džeimijs Kurcs, psiholoģijas profesors no Džeimsa Medisona universitātes žurnālā Psychology Today raksta: ” Laimīgākai un sabalansētākai dzīvei, sāciet ar jautājumu: “Tas ir LAGOM?”

Uzdod šo jautājumu tad, kad ielūkojies savā drēbju skapī vai, kad analizē savas attiecības ar darbu. Uzdod šo jautājumu tad, kad tavā priekšā stāv milzīga porcija ar ēdienu vai, kad nevari izlemt – apēst vai neapēst otro saldējumu. Uzdod šo jautājumu, tad, kad domā par savu dzīvi kopumā. Pie tipiskajiem amerikāņu jautājumiem, kas skar dzīvi, piemēram: “Vai tas man dara prieku?”, “Vai es varu izdarīt labāk?”, pievieno daudz saprātīgākus jautājumus – “Vai es esmu apmierināts?”, “Vai ar to ir pietiekami?”

Ja tev izdodas savienot darbu ar privāto dzīvi, atrast laiku, lai darītu to, ko mīli darīt, tātad esi atradis līdzsvaru.

Kad laicīgi beidz savu darbu, atvēli vairāk laika savai ģimenei un attiecībām.

Atvēli laiku tam, lai darītu to, ko mīli darīt un šajā procesā tu kļusi daudz laimīgāks un veselāks.

Atrodi “lagom”, atsekojot savus tēriņus, utilizējot vecās mēbeles, apzināti samazinot savu kaitīgo ietekmi uz apkartējo vidi, mērķtiecīgi atvēlot laiku pārtraukumiem darba laikā, pavadot laiku ar ģimeni un draugiem, koncentrējoties uz to, kas ir absolūti nepieciešams un, zinot, kad ir laiks apstāties.

Praktizē pateicību

Par ko tu šodien esi pateicīgs?
Laiku pa laikam pieraksti, par ko esi pateicīgs Visumam.
Nav katru dienu jāraksta viens un tas pats.

Šī prakse liek pārskatīt savus pasaules uzskatus un pēc kāda laika tu jau sāc meklēt tikai pozitīvos, ne negatīvos momentus savā ikdienas dzīvē.

Pateicība ir saistīta ar ļoti daudzām pozitīvām fiziskām un psiholoģiskām priekšrocībām, tajā skaitā arī laimi.

Un atkal, saskaņā ar vienu no daudzajiem pētījumiem, pateicīgi cilvēki ir par 25% laimīgāki par citiem.
Izveido par savu ieradumu katru vakaru, pirms miega pierakstīt bloknotā tās lietas, par kurām esi pateicīgs. Trenē savas smadzenes meklēt dzīvē labo!!!!!!!!!!!!!!

Tas ir pats vienkāršākais un katram pieejamākais veids, kā uzlabot savu labklājību.

Sāc rakstīt savu pozitīvo momentu dienasgrāmatu

Uzskaiti savas SVĒTĪBAS, veiksmes un visu labo, kas ar tevi notiek dienas laikā. Katru dienu velti pāris minūtes tam, lai padalītos ar savu dienasgrāmatu vismaz ar vienu vai diviem pozitīviem iespaidiem, kurus guvi šo 24 stundu laikā.

Ir kāda prakse, saskaņā ar kuru, tev katru dienu trīs nedēļas pēc kārtas savā dienasgrāmatā jāieraksta tas, par ko esi pateicīgs (pietiek ar 3 lietām). Tas trenē tavas smadzenes pastāvīgi atrast to, kas ir jānovērtē. Šī dienasgrāmatas rakstīšana dāvās tev brīnišķīgu pieredzi un dubultos pozitīvo ietekmi uz tavu dzīvi.

Šons Akors raksta: “Uzmanības koncentrēšana uz labo nav vienkārši iekšējā aizkaitinājuma pārvarēšana, lai ieraudzītu, ka glāze ir tikai līdz pusei piepildīta. Mēs runājam par saprāta atvēršanu idejām, iespējām, kas palīdzēs mums kļūt daudz produktīvākiem, efektīvākiem un veiksmīgākiem gan darbā gan dzīvē vispāŗ.”

Esi apzināts

Meditācijām un it visam, kas tendēts uz apzinātības līmeņa paaugstināšanu, ir pozitīva ietekme uz labklājību ilgstošā perspektīvā.

Meditācija paaugstina laimes līmeni un pozitīvi ietekmē smadzeņu darbību. Velti tai laiku, kaut dažas minūtes dienā.

Atrodi klusu vietiņu un fokusējies uz savu elpošanu. Nekas vairāk nav vajadzīgs. Ja to darīsi pastāvīgi, uzlabosies gan miega kvalitāte, gan pazemināsies stresa līmenis un būs daudz vairak enerģijas.
(P.S. 25. jūlijā iznāks jauns žurnāls “Kā darītu Mīlestība” un šajā žurnālā būs intervija ar vienu no ietekmīgākajiem  apzinātības ekspertiem Latvijā Ansi Jurģi Stabingi. Tieši par to, kas jādara, lai celtu apzinātības līmeni. Un kā to izdarīt ar mīlestību. Ginta FS)

Noslēguma domas

Trenē savas smadzenes katru dienu, lai kļūtu laimīgāks un veiksmīgāks ilglaicīgā perspektīvā. Praktizē pateicību un mērenību, tad tavā dzīvē parādīsies gan prieks, gan veiksme, gan sasniegumi, dzīves pilnības sajūta, kas nomainīs deficītu sajūtu un tukšumu, un tu varēsi tikt galā ar jebkuru uzdevumu un ar jebkurām grūtībām.
Pēc Tomasa Oponga raksta materiāliem
Avots: http://www.transurfing-real.ru
Tulkoja: Ginta FS

1 thought on “Ieradums būt laimīgam

  1. Būt apzinātam, nav būt meditācijā, meditatīvu stāvokli var iegūt jebkurš, apzināti izbaudīt, ne.. apzināti var izkāpt no sapņa, un piedalīties savas dzīves veidošanā. Paldies Tev par rakstu… labi, lieliski un apzināti klātesoši, esam!

    Publicējis 1 person

Atbildēt

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com logotips

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Mainīt )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Mainīt )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Mainīt )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Mainīt )

Connecting to %s