Dzīves mācības no Alises piedzīvojumiem Brīnumzemē

alise2

Domā par jēgu, bet vārdi atnāks paši.

Rītdien nekad nav šodien. Vai gan var no rīta pamosties un teikt: “Lūk tagad beidzot ir rītdiena!”?

— Vai jūs man, lūdzu, nepateiktu, pa kuru ceļu es varu no šejienes aiziet?
— Tas stipri vien atkarīgs no tā, kur tu vēlies nokļūt? — teica Kaķis.
— Man vispār vienalga, kur … — teica Alise.
— Tad jau vienalga, pa kuru ceļu iet, — piezīmēja Kaķis.
— … lai tikai nokļūtu kaut kur, — paskaidroja Alise.
— Kaut kur tu noteikti nokļūsi, — teica Kaķis. — Vajag tikai pietiekoši ilgi iet.

— Nevar noticēt neiespējamajam!
— Vienkārši, tev ir par maz pieredzes, — piezīmēja Karaliene. – Tavā vecumā es tam veltīju katru dienu pa pusstundai! Daždien līdz brokastīm es biju paspējusi noticēt desmitiem dažādu neiespējamību!

Češīras Kaķis: nopietna attieksme pret jebko šajā pasaulē ir liktenīga kļūda!
Alise: Vai Dzīve – tas ir nopietni?
Češīras Kaķis: O, jā – dzīve, tas ir nopietni! Bet, ne ļoti…

Ja jau pasaulē viss ir bezjēdzīgi, — teica Alise, — kas traucē izdomāt kaut kādu jēgu?

— Paskaties uz ceļu! Ko tu tur redzi?
— Neko, — teica Alise.
— Ja vien man būtu tāda redze! Ieraudzīt NEKO! Un vēl tādā lielā attālumā! — skaudīgi novilka Karalis.

— Kur es varu atrast kaut vienu – normālu?
— Nekur, — atbildēja Kaķis, — normālu nemēdz būt. Jo visi taču ir tik dažādi un nelīdzinās viens otram. Un, manuprāt, tas nav normāli.

Droši vien sniegs ļoti mīl kokus un laukus, ja reiz tas tos tik maigi skūpsta.

— Kā lai tevi saprot?
— Nav obligāti mani jāsaprot. Obligāti mani ir jāmīl un laikā jābaro.

Es… es nemaz lāgā nezinu, ser, kas esmu paš­reiz, toties es zinu, kas es biju, kad no rīta piecēlos, bet kopš tā laika, šķiet, vairākas reizes esmu pārvēr­tusies.

Es labprāt jums izstāstīšu visu, kas ar mani notika šorīt no rīta, — nepārliecinati teica Alise. — Bet par vakardienu vispār nestāstīšu, jo tad es biju pavisam cita.

— Ko tu gribi?
— Es gribu nosist laiku.
— Laiks nemīl, ka to nosit.

Luiss Kerols “Alises piedzīvojumi Brīnumzemē”
Ja gribās atcerēties bērnību un izlasīt šo grāmatiņu, iesaku:
http://you-books.com/book/L-Kerols/ALISES-PIEDZIVOJUMI-BRINUMZEME

