Par to, kā saglabāt labu garastāvokli un iedvesmot citus

Autumn inside

Rudens ir brīnišķīgs gadalaiks, lai arī lietains – ar peļķēm, taču mūsu planētai tas ir vajadzīgs, un arī tā ir daļa no harmoniska cikla. Un es esmu parliecināta, ka jebkurā gadalaikā var atrast gaišus momentus, radīt tos sev un citiem cilvēkiem.

Ar rudens sākumu ir pieaugusi iespēja saskarties ar cilvēkiem, kuri atrodas ne tajā vispozitīvākajā noskaņojumā. Kādam ir skumji, ka vasara beigusies, kāds ir apvainojies un tā tālāk. Un tā vietā, lai nokļūtu uz šī, ne visai tīkamā viļņa, saglabā savu labo garastāvokli, savu gaišo enerģiju, un kļūsti par piemēru citiem. Un, ja nu galīgi negribas citu labā pūlēties, tad izdari to sevis dēļ.
Šajā rakstā es esmu apkopjusi dažas ļoti svarīgas idejas, kas ļaus tev vieglāk tikt galā ar negatīvu noskaņojumu un palīdzēs pacelt pazeminātu tonusu – tev un cilvēkiem tev apkārt. Es ļoti ceru, ka tas tev palīdzēs, un tu vieglāk varēsi noskaņoties uz vajadzīgā viļņa.
Paliec uz SAVA viļņa

Visi cilvēki vienlaicīgi atrodas dažādos enerģētiskos un garastāvokļa līmeņos. Ja tavu garastāvokli var sabojāt kāda cilvēka sliktais emocionālais stāvoklis un, vēl jo vairāk, ja šis cilvēks ir pamanījies tev nodarīt pāri, tas nozīmē, ka pats esi  pārgājis šī cilvēka līmenī. Kad tu pieņem kāda cita cilveka negatīvo stāvokli, tu pats ieslīgsti tajā, un tātad paņem sev vēl vairāk to, kas tev nepatīk. Un pēc tam, protams, nodod šo stāvokli tālāk, tādā veidā cenšoties no tā atbrīvoties. Kā teica mana draudzene (piedodiet par ne īpaši smalko vārdu “k”) “Ja tev kāds atnesa kādu kaku, un tu to paņem – tā kļūs par tavējo un tev ar to būs jāstaigā. bet, ja tu to nepieņemsi, tā paliks taā cilvēka rokās, kurš to atnesis.” (Ir arī kāda ļoti pazīstama pritča, kas stāsta tieši par to).

Ja kāds tevi provocē uz to, lai tu zaudētu savu labo garastāvokli – “atslēdzies” no tā. Dari savu darāmo un fokusējies uz to stāvokli, kādā esi, un nedomā par šo cilvēku. Domā par saviem tuviniekiem, filmu, kas tev ļoti patīk, jeb ko – kas tev uzlabo garastāvokli.

Līdzīgs pievelk līdzīgu

No iepriekšējā punkta loģiski seko doma, ka domājot par labo, un esot lieliskā noskaņojumā, mēs pievelkam arī ko labu. Mēs pievelkam cilvēkus, kuri atradīsies kopā ar mums uz pozitīvā viļņa, mēs pievelkam labdabīgus apstākļu, veiksmi un daudz dažādu patīkamu sīkumu no Visuma.

Un atkal, ja tev nepatīk vide, kurā atrodies, nepatīk, ka tā tevi uzlādē negatīvi, kāpēc gan lai tu šajos apstākļos turpinātu atrasties? Tā nav tava, nepieķeries tai, neieciklējies uz kompāniju, kura tevi “apēd”.

Labāk, lai tev ir viens, īsts draugs, ar kuru vari apmainīties ar labu garastāvokli, nevis kompānija, kurā visu laiku tevi atgriezīs tev nepatīkamā noskaņojumā. Taču nebēdā, ja tev pagaidām tāda drauga nav – noskaņojies uz pozitīvā viļņā, un pienāks brīdis, kad tāds cilvēks pats atradīsies. Vienkārši – sāc ar sevi.

Rādi piemēru

Tas, ka kāds uzvedas (kā tev šķiet) ne tā, kā tev patīk, un visi pārējie dara tāpat, nenozīmē, ka tev jāreaģē šādi: “Kāpēc visi ir negatīvi, bet man te jārūpējas par viņu garīgo līdzsvaru. Labi, es arī būšu tāds pats, ja jau visiem te vienalga!” Šādā gadījumā tev apkārt nekas nemainīsies. Viss paliks, kā bijis. Esi tu pats un rādi pozitīvu piemēru. Sajūties, it kā tu sevī nestu kaut ko gaišu, maģisku, notici saviem spēkiem, paliec uz sava viļņa un pievelc sev līdzīgos. Tad tu daudz efektīvāk varēsi palīdzēt cilvēkiem, tiem, kuriem vajadzīga tava palīdzība, palīdzot agriezt viņiem ticību gaišajam.

Fokusējies uz labo

Viss atkarīgs no tavas uzmanības fokusa. Kāds, skatoties lietū, domā par sliktu laiku, bet kāds – par to, ka dabai vajadzīgs lietus, tai nepieciešams atjaunot savus resursus. Kāds, izkāpjot no salūzušas mašīnas domā par nodevību, bet kāds par to, ka, iespējams, pasaule rūpējas par viņa drošību. Kāds peļķē redz dubļus, bet kāds interesantu atspulgu (bērnībā taču mēs priecājāmies par peļķēm!)

Kad tu esi ieciklējies uz negatīvajiem momentiem, tu tērē milzīgi daudz enerģijas, tā aizplūst nekur. Tāpec arī bieži pēc strīdiem tu jūties izsmelts un noguris. Savukārt pozitīvas emocijas vairo tavu enerģiju. Ja sajūti, ka esi ieciklējies negatīvajās emocijās, pārstartējies – tāpat, kā to dara dators. Ieelpo, pastaigā, iedzer ūdeni, pamaini nodarbošanos un pārnes savu uzmanības fokusu uz kaut ko citu. Trenējies un iemācies atlaist situācijas un atrast it visā pozitīvās puses.

“Uzdod” sev un citiem garastāvokļa toni

Ja kāda iemesla dēļ virs kolektīva sadrūzmējušies tumši negarastāvokļa mākoņi, pacel kopējo tonusu, izdomā kaut ko interesantu, lai izrāptos no šīs emocionālās bedres. Atnes saviem kolēģiem kādu gardumiņu, sarīko svētkus, sasmīdini, atrodi kādu aizraujošu video, irosini kopā noskatīties kādu interesantu filmu, ieslēdz dzīvespriecīgu mūziku. Esi labs paraugs. Atceries: pozitīvā enerģija reizes divas pārspēj engatīvo. Viena uzslava parklās desmit kritiskus spriedumus. Viens patīkams mirklis var izdzēst no atmiņām veselu zema tonusa piesātinatu dienu. Viss ir tavās rokās – sāc ar sevi!

Smaidi!

Pat tad, ja tev nesmaida pretī. Uzsmaidi svešiniekiem. Jā, protams, ne visi atsmaida tev, taču apziņa, ka tu nes sevī pozitīvu lādiņu, dos tev daudz vairāk spēka un pāriecības par sevi, nekā aizvērtība.

Tu esi tas, kas esi

Tikai tu pats vari sevi saprast pilnībā, ja esi ar sevi atklāts un godīgs. Un tas viss, kas ar tevi notiek, ir atkarīgs tikai no tevis paša – arī vilnis, uz kura atrodies. Esi tu pats un pāraudz sevi vakarējo, ja tas ir vajadzīgs.

Autors: Dara Muscat
Tulkoja: Ginta FS
Foto: Dina Belenko

 

Atbildēt

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com logotips

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Mainīt )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Mainīt )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Mainīt )

Connecting to %s