Mani mīļie radiņi

radinieki

Mēs visi dzīvē esam saskārušies ar situācijām, kad mūsu radinieki vai vecāki, vēlēdami mums labu, cenšas pamācīt, kā dzīvot. Bieži vien šī iemesla dēļ sanāk sastrīdēties, vai vēl trakāk – sanaidoties. Protams, mums jāmācās cilvēkus pieņemt tādus, kādi viņi ir, mīlēt bez nosacījumiem, taču ļoti bieži, neatrodot pienācīgus argumentus, mēs pakļaujamies spiedienam un daram to, ko nevēlamies darīt, vai taisnojamies. Lai tā nenotiktu, šajā īsajā rakstiņā ir īsas un konkrētas rekomendācijas, kuras vienkārši ir pielietojamas praktiskajā ikdienas dzīvē.

1. «Visu, ko tu zini, es sen esmu aizmirsis. Cieni manu vecumu un pieredzi» – tā viņi saka

Droši atbildi (bez agresijas un naida):

«Gudrs cilvēks patiešām ciena otra cilvēka pieredzi. Neskatoties uz to, ka esmu tik jauns un nepretendēju uz īpaši gudra un pieredzējusa cilvēka statusu, es būšu ļoti pateicīgs tev par to, ja tu sapratīsi, cienīsi un pieņemsi to, ka man ļoti svarīgi ir iegūt savu personīgo pieredzi.».

2. «Tavs vīrs gan ir nesaimniecisks» — gadās dzirdēt arī šādus vārdus

Atbildi:

«Kas gan teica, ka man vajadzīgs mājkalpotājs? Es ar lielāko prieku savām rokām radīšu savam vīram mājīgu atmosfēru.».

3. «Kad beidzot jūs padomāsiet par otro (pirmo, trešo) bērnu? Laiks iet!»  — ir gadījies ko tādu dzirdēt?

Nepiespiesti atbildi:

«Tad, kad visi pārstās to jautāt. Tādus lēmumus normāli cilvēki pieņem divatā.».

4. «Tavā vecumā man jau bija…» — kategoriski noskalda radinieks

Ar smaidu (ne sarkastiski):

«Es negribu lielīties, taču arī man ir ar ko lepoties. Saruna būs objektīvāka tad, kad būšu tavā vecumā. Ceru, ka mani sasniegumi neliks tev vilties».

5. «Vai tad grūti padzīvot kopā ar slimo vecmāmiņu?» — uztraucas tuvinieki

Saglabājot mieru::

«Es uzskatu, ka mans radinieks ir pelnījis kvalitatīvāku aprūpi, ko es, strādājot divos darbos un vēlu atgriežoties mājās, nevaru nodrošināt. Piedāvāju radiniekiem “samesties” profesionālai kopējai un pēc grafika apciemot sirgstošo».

Protams, gadās arī tā, ka šādās situācijās ir grūti saglabāt mieru un būt pieklājīgam. Cilvēkiem bieži šķiet, ka viņi zin labāk, kā tev jādzīvo un jārīkojas. Tomēr, tāpēc jau arī esat radinieki, lai mācītu viens otram, kā runāt par delikātām tēmām – saudzīgi un cienot vienam otru.

Avots: http://www.wiolife.ru
Tulkoja: Ginta FS

