Bagātais cilvēks un Mīlestība

mīlestība2

Kāds ļoti bagāts cilvēks lika saviem kalpotājiem uzklāt greznu galdu, pēc tam apsēdās pārskatīt savus viesu sarakstus un aizdomājās – kurus no šiem cilvēkiem ielūgt pie šī galda. Viņam bija apnikušas vienveidīgās viesības. Kā tikko viņš par to iedomājās, pēkšņi viņa priekšā parādījās neaprakstāmi skaista sieviete.
Viņš nespēja noturēties un izbrīnā izdvesa:
– Kas tu esi?
– Es esmu Mīlestība – mīļi smaidot atbildēja sieviete.
– Mīlestība? Tu esi tik skaista – izbrīnā acis iepletis teica bagātais cilvēks.
– Es nevaru novērst no tevis ne acu, varbūt tu rīt varēsi apciemot un pagodināt mani ar savu klātbūtni svinībās, kuras esmu nolēmis sarīkot? – nepārliecināti jautāja bagātais cilvēks.
– Tu patiešām to vēlies? – pajautāja Mīlestība.
– Jā, protams, tikai tagad es domāju par to, kādus interesantus cilvēkus uzaicināt pie šī galda – teica bagātais cilvēks.
– Es atnākšu – teica Mīlestība – taču es nevaru nākt viena, man ir loti daudz draugu, dod rīkojumu, lai rīt pie galda laistu visus, kas vien ienāks tavā pilī – palūdza Mīlestība.
– Oo, Mīlestība, kā tu teiksi! Vai gan es varu tev atteikt? Pie mana galda pietiks vietas visiem taviem draugiem – atbildēja bagātais cilvēks.
Nākamajā dienā, kad ēdiens bija pasniegts un viesi sēdēja pie galda, iznāca saimnieks un gaidīja tikšanos ar Mīlestību
Viņš tik ļoti vēlējās vēlreiz ieraudzīt šo neaprakstāmo skaistumu. Viens mirklis Mīlestības klatbūtnes šodien viņam aizstātu visu. Izejot svinību zālē, viņš ieraudzīja pie galda sēžam daudz dažādas tautas. Bet, kas tas? Mīlestības vietā viņš ieraudzīja slimus, nabagus, bāreņus, klaidoņus, bet pašas Mīlestības nebija. Bagātais cilvēks jau sāka justies sarūgtināts, kad pēkšņi viņa sirdī paradījās sajūta, it kā viņš tomēr redzētu Mīlestību, bija tāda pati sajūta kā tad, kad viņš to satika pirmo reizi. Nepierastās sajūtas piepildīja viņa sirdi, miers, prieks un nekādas trauksmes un vilšanās, nekādu dusmu un aizvainojuma. Kaut kas dīvains ar viņu bija noticis. Viņš sajutās ka no jauna piedzimis.
Un tad viņš izdzirdēja pazīstamo Mīlestības balsi.
– Vai tev ir labi ar mani? – jautāja Mīlestība.
– Jā, – atbildēja bagātais cilvēks, – no tavas klātbūtnes man ir tik silti dvēselē. Mīlestība, kopā ar tevi mana dzīve kļūst jēgpilna, neko līdzīgu savā dzīvē es neesmu jutis, kaut gan esmu varējis atļauties visu, ko vien sirds kāro. Man trūkst vārdu, lai aprakstītu to, ko šobrīd jūtu. Bet, kur tu esi, Mīlestība? Es dzirdu tavu balsi, bet neredzu tevi? – jautāja bagātais cilvēks..
– Ja tu pastavīgi rūpēsies par maniem draugiem, es vienmēr būšu tev blakus, bet tu mani neredzi tāpēc, ka es esmu tavā sirdī – maigi atbildēja Mīlestība.

Avots: http://lubovbezusl.ru

Tulkoja: Ginta FS

