BG par dzīvi pēc 50

bg6

Nešaubīgi, mana dzīve pēc 50 izmainījās tikai uz labu. Es vairāk protu, vairāk varu un man mazāk vajag. Kā teica viens man pazīstams sūfijs: cilvēka galvenā īpašība ir ņemt, Allaha – atdot. Allahs nevar neko ņemt, jo Viņam viss ir, un Viņš ir viss.

Jo tuvāk cilvēks Dievam, jo mazāk viņš ņem un – jo vairāk atdod. Es uzskatu, ka piecdesmit gadi ir tā robeža, aiz kuras cilvēks sāk ņemt mazāk un vairāk atdod.

Tagad, manos gados, man gribās apzināti izdzīvot katru sekundi: just, kas ar mani notiek un pievērst tam uzmanību. Tas nav noslēpums, ka lielu daļu savas dzīves visi mēs, bez izņēmuma, esam aizņemti ar savām domām par pagātni, nākotni un iespējamo, nepievēršot uzmanību tam, kas ar mums notiek tagad.- realitātē. Tāpēc visu laiku mokāmies dēļ lietām, kuras bieži vien pat neeksistē.

Jaunībā es pastavīgi atrados it kā lidojumā. Visu laiku kaut kur skrēju, lai paspētu vēl kaut ko. Tagad mani vairāk interesē esošais moments, un es sāku labāk izjust tagadni.

Pēc piecdesmit es vienkārši gūstu baudu no dzīves. Prasme sajust esošo momentu ir daudz vairāk kā vienkārši bauda. Tagad es sāku sajust dzīvi tā, kā vienmēr esmu sapņojis, no pašas bērnības. Es vēroju mākoņus, kokus, debesis, redzu krāsas un nevis vienkārši redzu, es tos fiziski sajūtu.  Man vienmēr gribējās to sasaniegt. Atceros, kad man bija 3-5 gadi, mēs ar mammu gājām pa Kirova tiltu pāri Ņevai. Bija skaists saulriets, un es centos mammai paskaidrot, kāpēc es uz to skatos un raudu, taču nespēju atrast pareizos vārdus. Bet raudāju es tāpēc, ka man ļoti gribējās sajust šīs spilgtās saulrieta krāsas – tāpat kā sajūt karstas ogles, ko var ar roku aptaustīt  Tagad es zinu, ka patiesībā mēs varam tā sajust dzīvi, tikai to izdarīt mums traucē apziņa. Tāpēc tā ir jāattīra, lai uztvertu visu tā, kā tas ir patiesībā.

Tāpēc es negribētu atkal būt jauns. Tagad es varu daudz vairāk. Es daru visu, ko gribu un zinu, kā to darīt, un man izdodas arvien vairāk un vairāk.


Boriss Grebenščikovs BG

Avots: http://theageofhappiness.com/

Foto: Jeļena Sņegirjova

Tulkoja: Ginta FS

