Cik augstu lidosi?

eagle2

Jaunais ērglis bija tiktāl paaudzies, ka ligzdā viņam tikpat kā vairs nebija vietas. Viņš ar nepacietību gaidīja, kad varēs doties savā pirmajā mācību lidojumā. Bet tikmēr viņš kāri tvēra katru vecā ērgļa mācībstundu. Pirms pirmā solo lidojuma, jaunulis varēja uzdot jebkuru jautājumu, kas vēl nebija atbildēts, bet kas varēja celt viņa lidošanas pašapziņu

– Cik tālu es varu lidot? – jautāja jaunais ērglis.

– Cik tālu tu vari redzēt? – vecais ērglis jautāja.

– Cik augstu es varu lidot? – turpināja jaunais.

– Cik tālu tu vari izplest savus spārnus? – atjautāja vecais.

– Cik ilgi es varu lidot? – jaunais ērglis turpināja jautāt.

– Cik tālu ir horizonts? – atkal skanēja vecā ērgļa jautājums

– Cik daudz es drīkstu sapņot? – jaunais kļuva nepacietīgs.

– 
Cik daudz tu spēj sapņot? – skanēja pretjautājums

– Cik daudz es varu sasniegt? – jaunais ērglis atkal jautāja.

– Cik daudz tu tici tam, ko vari sasniegt? – vecais turpināja izaicināt ar pretjautājumiem.

Tad, vecā ērgļa ķircināšanās sakaitināts, jaunais ērglis uzstājīgi pieprasīja: “ Kāpēc tu neatbildi uz maniem jautājumiem? “

– Es atbildu! – tas atbildēja.

– Bet tu atbildi uz tiem ar jautājumiem.

– Es atbildu, cik vien labi varu.

– Bet tu esi visgudrākais ērglis, tev jāzina viss. Ja tu nevari atbildēt uz šiem jautājumiem, kas tad var? – jaunais bija apmulsis.

– Tu vari! – vecais ērglis mierināja.

– Es! Ka tad? – jaunais bija tuvu izmisumam.

– Neviens nevar zināt un pateikt, cik augstu tu lidosi un cik drosmīgi sapņosi. Tas ir atšķirīgi katram ērglim. Vienīgi Dievs un tu pats zini, cik tālu tu spēsi lidot. Neviens uz šīs zemes nezinās, kāds potenciāls tevī ir paslēpts un ko tava sirds vēlēsies. Tu vienīgais zini atbildi uz šiem jautājumiem. Vienīgā lieta, kas tevi var ierobežot, ir tavas iztēles robežas.- skanēja vecā ērgļa atbilde

Jaunais ērglis bija neizpratnē un vēlreiz jautāja – Ko man tagad vajadzētu darīt?

– Paskaties uz horizontu, izplet plaši savus spārnus un lido!

Copyright 2001, Tom Reilly

Avots: http://www.monday.lv

