Rīta stundai zelts mutē

rīts

Marks Aurēlijs reiz teica: “Kad tu pamosties no rīta, padomā par to, ka atkal esi saņēmis ļoti vērtīgu privilēģiju būt dzīvam – elpot, domāt, lai atkal baudītu un mīlētu.”
Šajā rakstā apkopots to rīta nodarbju saraksts, kas uzdos labu toni visai nākamajai dienai.

Pameditē.
Meditācija vai pavisam vienkāršs vingrinājums “Dziļa ieelpa-izelpa” palīdzēs tev sākt savu dienu ar miera sajūtu. Tā vietā, lai sāktu rakāties pa telefonu un pārbaudīt rīta e-pastu, velti pāris minūtes vienkāršai pasēdēšanai klusumā.
Dienas garumā mēs cīnamies ar daudziem darbietilpīgiem uzdevumiem un tāpēc ļauj sev sākt dienu uz mierīga viļņa. Piedevām meditācija palīdzēs noskaņoties un tu vieglāk varēsi fokusēties darbiem un sajutīsi spēku pieplūdumu.

Pateicība sev.
Sāc savu dienu ar pateicību par to, ka esi, par to, kas tev ir. Šī prakse iemācīs tev ļoti svarīgu prasmi – būt pateicīgam sev par pat vismazākajām uzvarām 24 stundu garumā. Tā padarīs tevi daudz noturīgāku pret problēmām, kas neglābjami rodas dienas gaitā.

«Ja par vienīgo tavas dzīves lūgšanu kļūs vārds “pateicos”, tad ar to pat pietiks»Meistars Ekharts

“Piemet” prātā, ar ko šodien nodarboties.
Jo agrāk sastādīts tavas dienas plāns, jo efektīvāk tu izmantosi savu laiku.  Problēmas risināsi tad, kad tās radīsies, ja radīsies.
Izdzer vismaz vienu glāzi ūdens.
Tavs ķermenis mostas atūdeņojies, tāpēc ļoti svarīgi no rītiem ir dzert ūdeni. Savā grāmatā “The Body Ecology Diet” dietoloģe Donna Greisa piedāvā cilvēkiem tieši rīta stundās izdzert vismaz pusi no visas dienas ūdens normas. Tas attīrīs organismu no toksīniem, samzinās bada sajūtu un galvassāpju risku visas dienas garumā.

Izpildi stiepšanās vingrinājumus.
Grūti atrast cilvēku, kurš mostās ar vieglumu muskuļos un kaulos. Un nav jau nemaz tik viegli ieradināt sevi veikt rīta vingrošanu. Tomēr pētījumi apliecina to, ka rīta stiepšanās uzlabo lokanību, uzlabo asinsriti un samazina uzkrātā stresa līmeni. Plus visam tam, tu uzlabosi savu stāju.

Paklausies mūziku.
Sākot dienu ar mūzikas klausīšanos, tu saņemsi daudz pozitīvu emociju un labsajūtu, uzlabosi garastavokli un uzlādēsis sevi ar pozitīvu enerģiju, kas būs vajadzīga visai turpmākajai dienai. Kā rāda pētījumi, mūzika spēj paaugstināt kopējo motivāciju un radošumu. Iepriecini sevi!

Uzsmaidi sev.
Sāc savu dienu ar smaidu spogulī. Smaids uzlabo garastāvokli, aktivizē laimes hormonus, pat tad, ja tev nepavisam nav priecīgi. Kad cilvēks smaida, viņam galvā nenāk drūmas domas. Smaids arī apkārtējos cilvēkus noskaņo labvēlīgi un pozitīvi.

Sakārto vidi sev apkārt.
Arī mājas sakārtošana ir savdabīgs meditatīvs process un tīra vide lieliski noskaņo labai dienai un iedvesmo darbiem. Seko tam, lai nekrātos izmētātu drēbju un mantu kaudzes – tās atņem dzīves enerģiju. Un, protams, atgriezties vislabāk ir mājās, kur valda kārtība un tīrība.

Pirmkārt izdari vissmagāko darbu.
Patiesībā šķiet, ka visērtāk sākumā izdarīt sīkās, mazās lietas. Taču, ja no rīta tu atrisināsi pašu smagāko un galveno dienas uzdevumu, tad arī viss pārējais risināsies ātrāk un vieglāk. Tas ir ideāls paņēmiens tiem, kuri mīl atlikt visu uz vēlāku laiku.

Lai brīnišķīga šī diena!

Avots: http://www.econet.ru

Tulkoja: Ginta FS

Advertisements