Godīguma mērs

svari

Reiz dzīvoja nabadzīga ģimene – vīrs un sieva. Sieva gatavoja sviestu un vīrs to pārdeva vietējā veikala saimniekam. Tā viņi nopelnīja sev iztiku. Sviesta gabali visi bija vienādi – skaistas, apaļas formas un šāds gabals svēra 1 kilogramu.

Tā bija pagājuši daudzi gadi, un te pēkšņi veikala saimnieks sāka šaubīties par to, vai gabalā patiešām ir 1 kilograms un vai nabaga vīrs patiešām ir godīgs. Viņš nosvēra vienu sviesta gabalu un izrādījās, ka tajā ir tikai 900 gramu, paņēma otru – tajā atkal tie paši 900 grami. Viņš pārskaitās un pasauca pie sevis nabaga vīru.

— Tu man vairs nenes savu sviestu! Tu esi krāpnieks un es vairs no tevis neko nepirkšu. Tu man teici, ka sviests sver 1 kilogramu, bet tur ir tikai 900 gramu! Es neļaušu sevi apmānīt!

Nabaga vīrs samulsa, paskatījās uz saimnieku un teica:

— Mums, saimniek, nav svaru, nekad nav bijuši… kā svara mērs man vienmēr ir kalpojusi cukura paka, kuru es nopirku pie tevis. Pēc tā mēs ar sievu svērām savu sviestu…

 

Vienmēr atceries, ka tevi mērīs ar tavu paša mēru.

Avots: http://www.uspeh.club/

Tulkoja: Ginta FS

