Prasme runāt patiesību

ziepju burbulis6

Kad es runāju par atvērtību attiecībās, es bieži domāju par prasmi runāt patiesību, kas arī ir atvērtības būtība. Es sapratu, ka prasmei runāt patiesību eksistē pieci līmeņi.

1) Pirmais līmenis — tas ir tad, kad tu runā patiesību par sevi. Man tā bija milzīga problēma, jo es sev biju melojis ļoti ilgus gadus. Grūti iedomāties cilvēku, kurš melo pats sev, taču tas ir tik viegli, un es to darīju ļoti ilgu laiku.

2) Otrais līmenis — kad tu sev saki patiesību par otru cilvēku. Tāpat es meloju sev ilgus gadus par citiem cilvēkiem. Piemēram, es ilgus gadus sev teicu, ka cilvēku, ar kuru esmu kopā, mīlu visromantiskākajā veidā. Kad sāku domāt par to, ka tas tā nav, kad ļāvu sev iedomāties ko līdzīgu: “Paklausies, varbūt tu viņu vairāk nemīli?!”, mana iekšējā balss teica: “Nemuļķojies, protams, ka tu viņu mīli”. Tas tāpēc, ka man tā bija jādomā. Tā bija jābūt tieši man. Tā es sev meloju daudzus gadus, kamēr reiz sev pateicu patiesību. Es to pat neteicu skaļi, vienkārši teicu sev, kas man bija milzīgi liela barjera un uzdrīkstēšanās.

3) Trešais līmenis — tad, kad es otram cilvēkam saku patiesību par sevi, to, ko es daru šajā brīdī.

4) Ceturtais līmenis — tad, kad es saku otram cilvēkam patiesību par viņu — protams, tā ir mana patiesība, ne patiesība vispār. Īstas patiesības objektīvi nemaz nav, taču es dalos ar savu patiesību par otru cilvēku ar viņu pašu.

5) Piektais līmenis — kad jūs runājat patiesību visiem par visu. Un, ja jūs varat spert visus šos piecus soļus — jūs būsiet piecus soļus tuvāk debesīm, jo debesīm (pauze) nav vairāk vajadzības melot.

Nīls Donalds Volšs, grāmata “Zelta aura”

Tulkoja: Ginta FS

