Iedvesmai

kundzite

Šī 92 gadus jaunā miniatūrā, pievilcīgā sieviete katru rītu pulksten 8ņos ir pilnīgi gatava savam izgājienam – nevainojams meikaps un glīti sakārtoti mati, neskatoties uz strauji progresējošo aklumu. Šodien viņai jādodas uz jaunajām mājām – veco ļaužu pansionātu. Tā nu tas notika – nesen nomira viņas vīrs, ar kuru kopā tie bija nodzīvojuši 70 gadus.

Uzņemšanā bija ilgi jāgaida, bet neskatoties uz to, viņa mīļi smaidīja, kad viņai paziņoja, ka istaba beidzot ir sagatavota. Kamēr mēs lēni gājām pa koridoru, es, cik vien spēju, detalizēti aprakstīju viņas vairāk kā pieticīgo, mazo istabu – ar standarta mēbelēm un žalūzijām pie logiem.
“Man tā ļoti patīk”, – viņa teica – ar astoņgadīga bērna entuziasmu, kuram uzdāvināts suns. “Misis Džonsa, jūs taču vēl neesat redzējusi savu istabu, pagaidiet!…”.
“Tam nav nekādas nozīmes, kāda ir istaba”, – viņa teica, – “laime, tas ir tas, par ko lēmumu mēs pieņemam jau iepriekš. Tas, vai man patiks vai nepatiks mana istaba, nav atkarīgs no tā, kā izvietotas mēbeles, bet gan no tā, kāda ir mana attieksme pret to. Es jau nolēmu, ka man šī istaba patiks. Un tādu lēmumu es pieņemu katru rītu, pamostoties.
Kāda būs mana izvēle: es varu pavadīt visu dienu, domās pārcilājot visas ar vecumu saistītās grūtības, ar kurām sastopos ik brīdi, visas savas slimības un ķermeņa daļas, kas atsakās klausīt. Vai arī es varu, pieceļoties no gultas, būt pateicīga par to, ka esmu dzīva, ka ķermenis funkcionē. Katra diena man ir dāvana un kamēr vien manas acis no rīta atveras, es koncentrēšos uz jauno dienu un skaistajām savas dzīves atmiņām, kuras esmu saglabājusi tieši šim manas dzīves posmam.”. – Un viņa paskaidroja: “Vecums ir kā bankas konts, – tu varēsi no tā noņemt tikai tik, cik esi uzkrājis. Tāpēc, mans padoms – veidojiet pēc iespējas vairāk savas dzīves skaisto mirkļu uzkrājumu. Starp citu, es tev pateicos par tavu ieguldījumu manā dzīvē. Taču es vēljoprojām veidoju uzkrājumus un ieguldu.”
Un tad ar smaidu sejā viņa teica: “Atceries 5 vienkāršus soļus pretī laimei: 1. Atbrīvo savu sirdi no naida. 2. Atbrīvo savu prātu no uztraukuma. 3. Dzīvo vienkāršu dzīvi. 4. Vairāk dod. 5. Mazāk gaidi atpakaļ.”

Tulkoja Ginta FS

