Vinstons Čērčils: ar asumiņu

01195277.jpg

Winston Churchill and pet dog.

Dzimtenē viņu sauc par “pasaules vēsturē varenāko britu”. Viņš bija pazīstams kā viltīgs un gudrs politiķis, kurš savus oponentus viegli un bez piepūles cauršauj ar sava sarkasma asajām bultām. Šķiet, ka no rītiem viņš kopā ar kreklu un uzvalku, apģērba arī savu lepnumu un stūrgalvību. Viņš bija viens no visu laiku pasaules ietekmīgākajiem politiķiem un viņa asprātīgie un trāpīgie izteicieni lieliski raksturo gan viņa prātu, gan raksturu, gan politisko domāšanu.

PAŠIRONIJA

  1. Vieglāk vadīt nāciju nekā izaudzināt četrus bērnus.
  2. Jaunībā es sev par noteikumu pieņēmu nedzert ne piles spirtotā līdz pusdienām. Tagad, kad vairs neesmu jauns, es pieturos pie noteikuma, nedzert ne piles spirtotā līdz brokastīm.
  3. Es vienmēr esmu ievērojis principu: neskrien, ja vari stāvēt; nestāvi, ja vari sēdēt un nesēdi, ja vari gulēt.
  4. Viss, ko esmu vēlējies, ir, lai pēc konstruktīvas diskusijas visi piekristu manām vēlmēm.
  5. Savā vecumā es vairs nevaru atļauties slikti justies.
  6. Drosme ir nepieciešama, lai pieceltos un runātu. Taču tā ir nepieciešama arī, lai sēdētu un klausītos.

PAR POLITIKU

  1. Demokrātija ir vissliktākā valdības forma, ja neņem vērā visas pārējās.
  2. Politiķim jāspēj paredzēt, kas notiks rīt, pēc nedēļas, pēc mēneša, pēc gada. Un pēc tam paskaidrot, kāpēc tas nenotika.
  3. Galvenais kapitālisma trūkums – labumu nevienlīdzīga sadale, Galvenā sociālisma priekšrocība – vienlīdzīga nabadzības sadale.
  4. Manā valstī varas pārstāvji lepojas ar to, ka ir valsts kalpi, būt tās saimniekiem, tiktu uzskatīta par kauna lietu.
  5. Diplomāts ir cilvēks, kurš divreiz padomās, pirms neko nepateiks.
  6. Esot aiz savas valsts robežām, es nekad nekritizēju savas valsts valdību, bet ar prieku to izdaru atgriežoties.
  7. Vēsturi raksta uzvarētāji.

PAR CILVĒKIEM

  1. Es sen esmu ievērojis, ka visi ir gatavi mani apvainot par visu. Acīmredzot viņi domā, ka vainas apziņa grezno mani.
  2. Skolā skolotājiem ir tāda vara, par kādu premjerministri var tikai sapņot.
  3. Ja patiesība ir daudzšķautņaina, tad meli – daudzslāņaini.
  4. Krāt naudu ir ļoti vērtīgi, īpaši, ja to izdarījuši jūsu vecāki.
  5. Es vienmēr esmu gatavs mācīties, bet ne vienmēr man patīk, ka mani māca.
  6. Pasaulē klīst milzīgs daudzums melīgu minējumu, bet pats briesmīgākais ir tas, ka puse no tiem ir tīra patiesība.
  7. Es mīlu cūkas. Suņi skatās uz mums no apakšas. Kaķi – no augšas. Bet cūkas skatās uz mums kā uz līdzīgiem.
  8. Ļaudis lieliski prot glabāt noslēpumus, kurus nezin.
  9. Mūsu problēmas nepārstās eksistēt no tā, ka mēs aizvērsim acis un izliksimies tās neredzot.

Optimisms

  1. Pesimists pie katras iespējas redz grūtības, optimists katrās grūtībās redz iespējas.
  2. Pilnveidoties nozīmē mainīties. Būt pilnībai, nozīmē mainīties bieži.
  3. Ieskatīties pārāk tālu nākotnē nav tālredzīgi.
  4. Gudrs cilvēks visas kļūdas nepieļauj pats – viņš dod iespēju arī citiem.
  5. Vienmēr vieglāk ir paziņot par saviem principiem, nekā īstenot tos.
  6. Nav labāku investīciju kā piena investīcija zīdaiņos.
  7. Panākumi nozīmē virzīšanos no neveiksmes uz neveiksmi, nezaudējot entuziasmu.
  8. No lielo lietu pieredzes es sapratu vienu, ka censties nokārtot visu uzreiz, bieži vien ir lielākā kļūda.
  9. Jūs nekad nenonāksiet gala punktā, ja metīsiet ar akmeņiem uz katru rejošu suni.
  10. Es esmu optimists un neredzu īpašu labumu no tā, ka būt kaut kas cits.
  11. Ja tu ej cauri ellei – turpini iet.
  12. Tas, ko mēs saņemam, nodrošina mūsu eksistenci. Tas, ko mēs atdodam, veido mūsu dzīvi.

Nekad, nekad, nekad, nekad nepadodies!

Lielbritānijā tika veikta vērienīga aptauja, kurā tika noteikts labākais apvainojums pasaules vēsturē – par tās uzvarētāju kļuva kāds īpaši asprātīgs bijušā britu premjerministra Vinstona Čērčila izteikums.

Savulaik, kad Čērčilam pārmetuši alkohola lietošanu, viņš deputātei Besijai Bredokai, kura atļāvusies kungam aizrādīt, veltījis ne visai glaimojošu frāzi.

“Mana dārgā, jūs esat neglīta. No rīta es būšu skaidrā, bet jūs vēl aizvien būsiet neglīta,” kundzei paziņojis politiķis, kuram pēc šerpāka vārda nekad nebija jāmeklē kabatā.

Avots © AdMe.ru

