Mātes laime

11866415_910674032319645_2611264767055697464_n

Nebēdā, ja neesi nominācijā “Ideālā mamma”!

Populārās televīzijas vadītājas Geilas Kingas “Mātes laimes” recepte. 

Geila Kinga vada CBS raidījumu «This Morning» un ir žurnāla «O, The Oprah Magazine» galvenā redaktore. Viņa runā par to, kā strādājošai mammai atbrīvoties no vainas apziņas par to, ka viņa nav blakus tad, kad meita sper pirmos soļus un nesēž tribīnēs katrā dēla komandas spēlē. Atslabinieties! – saka Geila. 

Es uzreiz nolēmu, ka brīdī, kad kļūšu māte, es neļaušu sev justies vainīgai absolūti ne par ko. Es patiešām ļoti mīlu savus bērnus un patiešām ļoti mīlu savu darbu. Tāpēc zināju, ka noteikti jābūt kādam veidam, kā to visu apvienot harmoniskā veselumā. Mans darbs nekad nav bijis svarīgāks par maniem bērniem. Vienkārši es sev teicu: «Es netaisos sisties nost, ja mani katru gadu nenominēs Labākās mātes titulam.».

Geila

Veselais saprāts

Es negāju uz katru sava dēla spēli, kad viņš spēlēja bērnu līgā, jo spēļu tur bija miljons. Man bija jāizvēlas un tāpēc nolēmu, ka iešu uz pašām svarīgākajām spēlēm. Atceros, ka reiz gatavoju jaunumus televīzijas kanālā un man paziņoja, ka mana meita sākusi staigāt. Nākamajā dienā darbā cilvēki sāka līdzjūtīgi runāt: «Ai, tev noteikti ir ļoti skumji, ka neredzēji savas meitas pirmos soļus!». Es jums teikšu tā. Viņa spēra savus pirmos soļus pusdienā, bet es no darba pārnācu vakarā sešos un es nejutos vainīga par to, ka neredzēju, es nešaustīju sevi, sakot «Ak, šausmas, es neredzēju savas meitas pirmos soļus!!», jo, ziniet, kad bērni sāk staigāt, starpība starp pirmo un desmito soli nemaz nav tik liela. Viņa taču nesāka skriet maratonu šo sešu stundu laikā! Vai arī, ir sievietes, kuras nekādīgi nevar tikt vaļā no stereotipiem, kurus sabiedrība tām uzspiedusi. Nu, piemēram: labai mammai savam bērnam dzimšanas dienā jācep torte. Es tā mocījos vienu reizi – torte sanāca vienkārši briesmīga. Un pēc tam es padomāju. «Priekš kam? Man tas nesanāk! Kāpēc gan nepasūtīt torti savā mīļākajā konditorejā? Tur taču tās ir tik garšīgas un tās cep profesionāļi?» Kad jūs strādājat un vienlaicīgi arī esat māte, tad pats galvenais ir saprast to, ka tie lēmumi, ko pieņemat ir tieši tie, kas der tieši jums. Nav standarta lēmumu visiem.

 

Atslābināties un atlaist

Tām strādājošajām mamām, kuras nekādā veidā nespēj atbrīvoties no vainas sajūtas, es iesaku: «Atslābinieties un atlaidiet.Pats svarīgākais ir tas, ka jūsu bērni zin to, ka jūs viņus mīliet! Ja bērni to nezin, tad viņiem ir vienalga, ko jūs domājat.

Bet mani bērni – dēls un meita vienmēr ir zinājuši, cik ļoti svarīgi viņi man ir. Es vienmēr ar viņiem par to esmu runājusi. Es saku: «Es šodien nevarēšu ierasties, jo gatavoju jaunumus.» Un viss!

Jūs vēlaties, lai bērni ar jums lepotos un, protams, jūs vēlaties lepoties ar saviem bērniem. Bērni ļoti cenšas, kad zin, ka mammai viņas nodarbošanās ir ļoti svarīga – nav starpības, vai tas ir vienkāršiu darbs, aizraušanās vai bizness.

Domāju, ka pats svarīgākais, ko varat izdarīt, ir izaudzināt atbildīgu, laimīgu, labsirdīgu un veselu bērnu. Nav svarīgi, ar ko nodarbojaties, bet vienā dienā jūs pārstāsiet būt pats svarīgākais cilvēks darbā. Taču, ja būsiet bijis labs vecāks, tad vienmēr būsiet svarīgs cilvēks. Manam dēlam ir 28 gadi, meitai – 29 un viņi vēljoprojām zvana, lai pajautātu manu padomu. Un man tas ļoti patīk.

 

Avots: motto.time.com

Tulkoja: Ginta FS

