Eņģeļu Universitāte

YO2A2940

Reiz Eņģelis jautāja Dievam:
— Mans Tēvs, man ir problēma.
— Kas tevi satrauc, mans Eņģeli? — labsirdīgi pasmaidīja Dievs.
— Saproti, Radītāj, man grūti pildīt Eņģeļa uzdevumus, jo es vairs īsti neizprotu cilvēkus.., Brīžam man šķiet, ka vēl nedaudz, un tie sāks mani tracināt! Bet man taču jāsaglabā Eņģeļa pacietība?!

— Kas tieši tevi tracina cilvēkos?

— Viņi visu laiku ir neapmierināti ar to, kas ir, taču paši nezin, ko viņi grib. Viņi pastāvīgi žēlojas, karo viens pret otru, dara pāri apkārtējai videi, piesārņo dabu. Viņi neieredz tos, kas nav viņiem līdzīgi. Viņi ir atkarīgi no apkārtējo viedokļiem un vairāk tic nevis Viedajiem, bet dažādiem pļāpām un demagogiem. Viņi lūdzās baznīcās, zinot, ka ies un grēkos tālāk. Un tas mani nomoka.

— Jā, mans dēls, tas ir ļoti nopietni, — pārdomās braucīja bārdu Dievs. — Tev taisnība, kaut kas steidzami ir jādara. Tevī ir parādījusies vēlme vērtēt — un tas nozīmē to, ka tu pārstāj būt Eņģelis. Laikam esi aplipinājies no cilvēkiem.

— Es tieši to arī saku, — sadrūmis atbildēja Eņģelis. — Man šķiet, ka man nepieciešama profesionālā izaugsme. Esmu dzirdējis, ka dažus Eņģeļus nosūta uz kvalifikācijas celšanas kursiem. Vai es varu palūgt tevi nosūtīt uz tiem arī mani?

— Protams, mans Dēls! Tādi kursi patiešām ir un tie ir ļoti efektīvi. Tie, kuri labi mācās, kā likums, saņem lieliskus rezultātus.

— Un kādus priekšmetus tur māca?

— Dažādus! Es pat teiktu, ka tā ir ļoti daudzveidīga izglītība. Īsta Eņģeļu Universitāte. Tu noteikti tur atradīsi draugus un domubiedrus un tev noteikti tur nebūs garlaicīgi.

— Un kādā formātā notiek apmācības? Lekcijas? Semināri?

— Pārsvarā mācības ir interaktīvas. Viss notiek ar personīgās pieredzes palīdzību, sajūtām un jūtām. Būs arī nedaudz teorijas, pie kam – no dažādiem redzes viedokļiem. Tas tāpēc, lai varētu saņemt brīvas izvēles iespēju.

— Jā, Radītāj, tas ir tieši tas, kas man vajadzīgs! Es ļoti vēlos nokļūt uz šiem kursiem. Kas tam nepieciešams?

— Kas nepieciešams? Tikai iepazīties ar uzņemšanas noteikumiem, Dēls. Pirmkārt, tu saņemsi ķermeni, tas tiks iedots vienu reizi un mainīt to nedrīkstēs. Tev tas var patikt vai nepatikt, taču tas pilnīgi noteikti būs tavā rīcībā līdz pašām apmācību beigām. Visu pārējo tu saņemsi īslaicīgai lietošanai. Vai tas ir skaidrs?

— Sapratu, nekas nav mans, izņemot ķermeni. Tas man jāsargā un par to jārūpējas.

— Tālāk… Tev būs jāmācās dienu un nakti, tik laika, cik būs vajadzīgs lai process noslēgtos. Katrs cilvēks un katrs notikums kļūs par taviem Skolotājiem, tāpēc uz tiem apvainoties nav jēgas.

— Bet ja nu tie kļūdās?

— Kļūdu nav, ir tikai Mācību Stundas. Un Skolotāji. Tu arī būsi Skolotājs kādam – ņem to vērā.

— Es? Skolotājs? Bet es taču neprotu! Ja nu man nesanāk?

— Protams, arī tā var gadīties… Neveiksmes ir veiksmes neatņemama sastāvdaļa. Katru kļūdu var izanalizēt un pārvērst jaunā veiksmē.

— Vai var atteikties no Mācību Stundām, ja nesanāk?

— Šīs Mācību Stundas atkārtosies vēl un vēl dažādās formās, kamēr nebūs apgūtas pilnībā. Ja neapgūsi vieglās, tās kļūs arvien grūtākas. Kad iemācīsies, noliksi eksāmenu un pāriesi pie nākamās. Tāda nu ir tā programma, piedod!

— Un kā es sapratīšu, ka Mācību Stunda ir apgūta?

— Tu to sapratīsi tad, kad mainīsies tava izpratne un uzvedība. Viedums ir sasniedzams tikai praksē.

— Jā, sapratu. Kaut es ātrāk varētu kļūt vieds.

— Neesi alkatīgs, manu Eņģeli! Dažkārt nedaudz kaut kā ir daudz labāk nekā daudz nekā. Tu saņemsi visu, ko gribēsi. Zemapziņā tu precīzi noteiksi, cik enerģijas un kam tu tērēsi un kādus cilvēkus savā dzīvē pievilksi.

Paskaties uz to, kas tev ir un tev būs skaidrs, ko tu patiesībā gribēji. Tavu “šodien” noteiks tavs “vakar”, bet tavu “rītdien” noteiks tavs “šodien”.

— Bet, ja nu es kļūdījos, ja es izvēlējos ne to un tas radīja man problēmas?

— Kas ārpusē, tas arī iekšpusē. Un otrādi. Ārējās problēmas ir precīzs tava iekšējā stāvokļa atspoguļojums. Ja izmainīsi to, kas iekšā — arī ārpusē viss izmainīsies. Dzīve pateiks priekšā, kas jādara!

— Kā? Kā es to dzirdēšu?

— Sāpes — tas ir instruments, ko Visums izmanto, lai pievērstu tavu uzmanību. Ja dvēselei vai ķermenim sāp — tas ir signāls, ka ir pienācis laiks kaut ko mainīt.

— Tēvs, vai tiešām arī citi Eņģeļi, kuri mācās šajos kursos darīs man sāpes?

— Atceries to, ka jums visiem ir vienādi noteikumi. Citi — ir vienkārši tavs atspulgs. Tu nevari mīlēt vai ienīst to, kas ir citos, ja tas neatspoguļo to, kas ir tevī pašā. Atceries: tur ir Tikai Eņģeļi, tur nav citu būtņu. Tā kā jebkura sāpe būs tikai spēle, atzīme, tava saprāta reakcija.

— Vai man vēl kas jāzina, Dievs!?

— Jā. Es gribu, lai tu pacenstos saprast: tur, kur tu nokļūsi, nebūs vietas labākas par “šeit”. “Tur” nav ne par kapeiku labāks kā “šeit”. Pagātni vajag tūlīt pat aizmirst, nākotni tu nekādā veidā nevarēsi uzminēt un tev būs patiesi svarīgs tikai viens mirklis, kurā tu esi “TAGAD”.

— Man grūti saprast, par ko tu runā. taču es centīšos. Es domāju, ka Skolotāji man visu pastāstīs, vai ne?

— Nav vērts atbildību novelt uz Skolotājiem vai vēl uz kādu. Skolotāji dod tev programmu, bet mācies tu! Cik vēlēsies iemācīties, tik arī paliks ar tevi.

— Es pacentīsos iemācīties visu, ko iespējams!

— Jā, mans Eņģeli! Dari labāko, ko vari izdarīt un tu nekļūdīsies!

— Saki, Dievs, vai tu tāpat kā līdz šim vadīsi mani? Vai arī man nāksies rakties pa konspektiem un grāmatām?

— Es tevi, Dēls, ne uz mirkli nepametīšu! Es būšu ar tevi un tevī. Bet mēs būsim tālu viens no otra un tev būs jāiemācās mani no jauna dzirdēt.

Varu gan tevi nomierināt, visas atbildes ir tevī. Tu zini vairāk kā uzrakstīts pasaules grāmatas un konspektos. Viss, kas tev jādara — jāskatās sevī, jāklausās sevi un jāuzticās sev.

Tā kā, ja neesi pārdomājis, man laiks tevi transportēt uz apmācību vietu!

— Labi, pateicos, Tēvs! Esmu gatavs. Tika,i galvenais, neaizmirst visas tās gudrības, ko tu man mācīji!

— Lūk, te tevi gaida pārsteigums, mazais, — iesmējās Radītājs. – Redzi, Eņģeļu apmācības programmas jēga ir tajā, lai tie no jauna, no baltas lapas izietu visu programmu. Tā kā, aizmirsti visu, ko es tev te stāstīju – to tu atcerēsies tikai tad, kad būsi tam gatavs…. Tad, uz priekšu!!!!! Braucam!

— Braucam! – Eņģelis apņēmīgi sapurināja spārnus un aizspiedis acis, metās tunelī kā bezdibenī. Nezināmajā! Taču viņš Dievam uzticējās un tāpēc nešaubījās. Patiesībā viņa lidojums nebija ilgs…

… Atskanēja kliedziens un kaut kur, uz Zemes bija piedzimis vēl viens cilvēks.

Elfika

Tulkoja: Ginta FS

