Bauda un labsajūta

trenažieri8

labākā motivācija, vai – kāpēc es gribu, bet nevaru?

Kāpēc es nevaru…
atmest smēķēšanu
sākt nodarboties ar sportu
sākt pelnīt
iemācīties svešvalodu
apprecēties
katram no mums ir savi “gribu-un-nevaru”.
Es neesmu izņēmums. Līdz šai dienai es meklēju katra šī “gribu-un-nevaru” iemeslus atsevišķi, bet izrādījās,ka iemesls visiem ir viens…

Man ir sapnis-mērķis: apsēsties špagatā un skaists – gluds un plakans vēders. Daudzas reizes esmu uzsākusi trenēt presi, stiepties un katru reizi esmu to atmetusi. Sapnis tā arī palika vienīgi sapnis. Un, lūk, te pēkšņi sāka šķist, ka pretestība kaut kur pazūd. Katru vakaru es devos skriet, taisīju vēdera presi un staipījos. Es biju neizsakāmi priecīga un laimīga par to, ka mans ķermenis ar katru dienu kļūst arvien spēcīgāks.”Viss, tagad mani vairs neviens neapturēs!” – es gavilēju. Gara acīm redzēju sevi, rakstot slejas, nosēdusies špagatā. Atspulgs spogulī mani priecēja, tauku krociņas pamazām pazuda un tagad mans vēders man ļoti patika.

Pēc kāda laika pēkšņi parādījās dažādas neatliekamas lietas, visādas citas atrunas, vājuma sajūta un sāpes kājās. 5 apļu vietā es tagad noskrēju knapi 3. Izstiepties vispar vairs nevarēju. Knapi aizvilkos līdz mājām un iekritu dīvānā televizora priekšā. Es nevarēju saprast, no kurienes nāk tik spēcīga pretestība. Kāpēc atkal ir parādījies tas “gribu-un-nevaru”? Domāju un vienlaicīgi centos aizgaiņāt domu par to, ka vīnogu ēšana pie televizora sagādā man daudz lielāku baudu kā sportošana.

Tajā pašā laikā TV tika rādīts seriāls, kurā galvenā varone (kuru atveidoja Jeļena Jakovļeva) sporta zālē trenējas uz trenažiera. Blakus man sēdēja meitene, kura man ļoti labi palīdz izzināt sevi un pati to nemaz nenojauš. Viņa ir mans labākais spogulis. Maza auguma, tieviņa dāmīte ar visai ierobežotu interešu loku (kā es to redzu). Vērojot seriāla galvenās varones centienus, mans atspulgs spogulī saka:
– Kāpēc viņai tā nopūlēties sporta zālē, viņai taču jau ir bērni, mazbērni, viņai ir vīrs un viņa taču nav resna!!!????
– Tu uzskati, ka ar sportu jānodarbojas tikai tiem, kuriem problēmas ar lieko svaru? – es painteresējos.
– Protams! Es to nedaru, jo tāpat esmu tieva.
– Bet sports taču ir vajadzīgs labai veselībai, figūrai…- es sāku un tad sapratu, ka man trūkst dzelžainu argumentu, lai pamatotu to, kāpēc vajag sportot. Man nav nekā, ko likt pretī viņas pārliecībai, izņemot vispārdzirdētas frāzes.

Lūk!!!!! Tagad es sapratu, kāpēc es pārstāju nodarboties ar sportu. Es neredzēju vairs nekādu jēgu šai nodarbei, jo atspulgs spogulī tāpat mani priecēja, tad kāpēc mocīt sevi ar papildus slodzēm? Pazuda motivācija. Pie visa tā es atcerējos, ka reiz man pazibeja doma, no kuras es atgaiņājos, taču, kā izrādījās, velti: “Kāpēc man stiepšanās? Kādā veidā tā izmainīs manu dzīvi? Vai būt lokanai ir mana vēlme, vai arī esmu šo domu “paķērusi” tikai tāpēc, ka būt lokanai – tas ir “kruti”?”

Dēļ kā mēs vispār tiecamies pēc dažādiem skaistuma standartiem, kāpēc mocam sevi ar dažādām diētām, ciešam sāpes muskuļos? Kāpēc vieni nodarbojas ar sportu, bet citi – nē? Kāpēc vieni brīvo laiku pavada sporta zālē, bet citi uz dīvāna? Kāpēc vieni sapņo, bet citi – dara? Kāpēc viens mēgina atmest smēķēšanu, bet citi – atmet uzreiz? Kāpēc vieniem ir nauda, bet citi cieš trūkumu?

Uz visiem šiem jautājumiem ir tikai viena vienkārša atbilde. Mēs visi vēlamies saņemt baudu un labsajūtu.

Es tik ilgi meklēju slēptos nedarīšanas labumus, bet viss izrādījās daudz vienkāršāk – vajadzēja meklēt baudu no darīšanas. Koncentrēties ne uz to, kas man traucē iziet no diskomfortablās komforta zonas, bet gan – kādus labumus atnesīs man iziešana no tās.

Ko dos tev nodarbošanās ar sportu, kādu baudu un labsajūtu?

Varbūt pretēja dzimuma uzmanību vai sajūsmu no tā, ka kaut kas, par ko pat sapņot nevarēji, ir izdevies lieliski. Gribi atmest smēķēšanu? Ja nevari, tātad smēķēšana nes tev vairāk baudas kā veselīgs dzīvesveids. Es pati jau daudzus gadus atpakaļ atmetu smēķēšanu un izdarīju to viegli (ja kādam interesanti, jautājiet, pastāstīšu).

Nevari notievēt? Atrodi to baudu, kuru tu saņemsi no slaida, tvirta un vesela ķermeņa. Pagaidām, neskatoties uz taviem centieniem notievēt, bauda, ko saņem no ēšanas atsver visas pārējās.

Es paņēmu blociņu un pildspalvu un detalizēti pierakstīju, kadu baudu es saņemšu no katra “gribu”, ieviešot to dzīvē. Beidzot es ieraudzīju iespēju sapni pārvērst par īstenību. Ja vēlēšanās nepiepildās, tātad nav bijis pietiekami daudz argumentu savai zemapziņai un vēlreiz jāpastrādā ar motivāciju. Bet varbūt vispār atteikšos no kaut kādām vēlmēm procesā, ja sapratīšu, ka nejūtu nekādu prieku un baudu vizualizācijas procesā.
Tikai tas, kas nāk no sirds nesastaps pretestību nozemapziņas puses. Un pati spēcīgākā motivācija ir baudas gūšana. Atrodi to un neiespējamais kļūs iespējams.

Avots: http://rodoswet.ru
Gaļina Kamarzajeva “Spoguļa teorija” http://teoriazerkal.jimdo.com/

Tulkoja: Ginta FS

