Par labestību.

11069864_458398897651100_4499830747679954627_n

Kad es biju maziņš, mani mācīja darīt labus darbus, tie varēja būt mazi, viegli un nemanāmi, taču noteikti – labi: ja ieraugi zemē papīru, pacel un iemet atkritumu urnā, nomazgā traukus, kad esi paēdis, palīdzi vecam cilvēkam pāriet ceļu, saudzē dabu, nepiesārņo to.
Man ļoti patika būt labam.

Reiz, ejot pa ielu, es ieraudzīju savainotu suni – pie pašas ielas. Viņu bija notriekusi mašīna un abas pakaļkājas bija savainotas. Mašīnas brauca ļoti tuvu un es baidījos, ka kāda atkal aizķers viņu un savainos vēl vairāk. Man ļoti gribējās sunim palīdzēt. Es piegāju viņam klāt, lai paceltu un aiznestu drošā vietā. Es prātā jau biju izdomājis, kā aizvedīšu viņu uz slimnīcu, un savainotajām kājām uzliks šuves. Es noliecos, pastiepu roku, sirdij trīcot, lai palīdzētu dzīvniekam. Kā tikko pacēlu suni uz rokām, viņš ņēma un iekoda man.
Mani aizveda uz slimnīcu un sapotēja pret trakumsērgu.

Es ilgu laiku nevarēju saprast, kāpēc suns man iekoda. Vienīgais, ko velējos, palīdzēt viņam, glābt viņa dzīvību. Es negribēju nodarīt ļaunu. Kas tad notika? Es gribēju kļūt par viņa draugu, izārstēt, gribēju izdarīt labu darbu, bet mani aizvainoja un es nesapratu, kāpēc!

Ja kāds nodara ļaunu tam, kurš pret viņu izturas slikti, tas ir saprotams. Bet, kad Tu gribi kādam palīdzēt, bet Tev atbild ar ļaunu, tam nav izskaidrojuma.

Kopš šī notikuma ir pagājuši daudzi gadi un tikai nesen es sapratu, ka ne jau suns man koda, koda viņa rēta, viņa sāpes un bailes – tagad es to brīnišķīgi saprotu.

Kad kādam ir slikti, viņš dvēselē jūtas ievainots un, saņemot mīlestību un labu attieksmi – kož! Taču ne jau viņš, tā kož viņa rēta. Ir jācenšas saprast to, ka bieži cilvēki dvēselē ir ievainoti. Ne vienmēr tad, kad kāds uz Tevi bļauj, netaisnīgi apvaino un kritizē, tas nozīmē, ka cilvēks Tevi neieredz vai nemīl. Varbūt viņš vienkārši ir ievainots, varbūt viņam vienkārsi dvēselē sāp, varbūt viņš vienkārši slikti jūtas un kaut kas slikts notiek viņa dzīvē. Neaizsargājies, nekritizē, neuzbrūc, pacenties saprast, pacenties palīdzēt. Tagad es to saprotu!

Avots: http://www.yogaradio.org.ua

Tulkoja: Ginta FS

