Manifests katrai dienai

5673

Ko tu darīsi ar savu dzīvi, ja zināsi, ka nomirsi pēc pieciem gadiem? Un, ja pēc gada? Pēc mēneša? Rīt?

Šie jautājumi, ja mēs tos sev uzdodam laiku pa laikam, lieliski apskaidro prātu un atbrīvo no ilūzijām par dzīves bezgalību. Tie palīdz atmest visu lieko. Palīdz pieskarties mūsu dzīves patiesajām vērtībām. Palīdz saprast, kas tad patiešām ir svarīgs. Nekam citam – tikai sev!

Kam vērts tērēt savas dzīves laiku.

“Carpe diem” Epīkūrs (“Ķer dienu”)

MANIFESTS

1. Tieši šodien es būšu laimīgs.

Tas nozīmē, ka līdzīgi kā Ābrams Linkolns es sev teikšu: “Vairums no mums ir laimīgi tik lielā mērā, cik paši vēlas būt laimīgi”. Laime nāk no iekšienes, ārējiem apstākļiem nav nekādas nozīmes.

2. Tieši šodien es būšu laimīgs tikai ar to, kas ir patiesībā šeit un tagad un nespiedīšu pasauli rēķināties ar manām vēlmēm.

Es pieņemšu savu ģimeni, savu darbu, savu likteni tādus, kādi tie ir un pacentīšos tiem atbilst.

3. Tieši šodien es parūpēšos par savu ķermeni.

Es nostiprināšu to ar fiziskiem vingrinājumiem, saudzīgu attieksmi, pareizu ēšanu un veselīgu dzīvesveidu. Es pārstāšu to mocīt ar saviem kaitīgajiem ieradumiem un pārmērībām. Es vēlos to padarīt par lielisku manu vajadzību izpildītāju.

4. Tieši šodien es pacentīšos attīstīt savu intelektu.

Es pacentīšos uzzināt kaut ko vērtīgu un jaunu. Es likšu savām smadzenēm strādāt un izlasīšu ko tādu, kas prasa koncentrēšanos un piepūli.

5. Tieši šodien es nodarbošos ar savas dvēseles pilnveidošanu.

Tam man būs vajadzīgas trīs lietas – trīs soļi. Es kādam izdarīšu ko labu, bet tikai tā, lai neviens par to neko neuzzinātu. Un es izdarīšu divas lietas, kuras man ļoti negribas darīt – vienkārši, lai trenētu savu gribasspēku.

6. Tieši šodien es pacentīšos būt patīkams cilvēks ikvienā jomā.

Es parūpēšos par savu ārējo izskatu, pacentīšos labāk apģērbties, runāt maigāk, būšu laipnāks ar cilvēkiem, neskopošos ar labiem vārdiem un uzslavām, nekritizēšu un necentīšos uzspiest savu apkārtējiem.

7. Tieši šodien es pacentīšos dzīvot šodienai – šeit un tagad.

Šajās 12 stundās es varu izdarīt dažas pavisam konkrētas lietas, pašas svarīgākās šodien. Tās, kuras atstājot uz vēlāku, es būtu mocījies un cietis.

8. Tieši šodien es sastādīšu sev dienas plānu.

Es uzrakstīšu, kas man jādara katru nākamo stundu. Varbūt man neizdosies pilnībā ievērot šo plānu, taču tas mani pasargās no diviem pasaules ļaunumiem – steigas un neizlēmības.

9. Tieši šodien es atlicināšu pusstundu relaksācijai un atpūtai.

Labi, ja šajā pusstundā es domāšu par Dievu – tas dos manai dzīvei lielāku jēgu un perspektīvas sajūtu.

10. Tieši šodien es pārstāšu baidīties.

Vismazāk es baidīšos būt laimīgs, pārstāšu baidīties no tā, ka varu baudīt dzīvi, visu skaisto, pārstāšu baidīties no mīlestības un ticības, ka arī mani mīl. Es domāšu un rīkošos kā laimīgs cilvēks – un es tāds sajutīšos.

Autors: Deils Kārnegī
Tulkoja: Ginta FS

P.S. Var sastādīt savu “Dzīves manifestu”. Var tajā ierakstīt tieši to, kas svarīgs jums. Un tad būs iespēja sajust dzīves garšu.

